maandag 10 juli 2017

Daan Janssen (27) gekozen tot lijsttrekker

Tijdens een zonnige barbecue ter afsluiting van het politieke seizoen is bekend geworden dat Daan Janssen is gekozen tot lijstrekker voor D66 Venray. Na een digitale stemming werd duidelijk dat de leden hem opnieuw het vertrouwen hebben gegeven om voorop te gaan in de campagne voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen.

Bij de vorige gemeenteverkiezingen was hij ook lijsttrekker voor D66. “Voor het eerst sinds de jaren ’90 deden we weer mee in Venray. Met 3 zetels kwamen we als grootste winnaar uit de bus. Dat was een teamprestatie”, aldus Janssen. “Het enthousiasme van toen, om samen voor een mooier en beter Venray te gaan, is sindsdien niet meer verdwenen. Sterker nog, we zijn alleen maar gegroeid.”

Door de zetelwinst ging D66 deelnemen aan de coalitie en is er veel gebeurd sinds de partij zijn neus aan het venster drukte. “Zo staan de naar de gemeente overgehevelde zorgtaken goed op de rit, krijgt het speciaal onderwijs hier eindelijk vaste voet aan de grond en komt er na jarenlange stilstand schot in de herontwikkeling van St. Anna,” vertelt Janssen. “Naast de inhoud vind ik houding erg belangrijk in de politiek. Niet tegen zijn om tegen te zijn of voor zijn omdat we het altijd zo hebben gedaan. Nee, verbinden en vernieuwen door positief kritisch te zijn. Dat hebben we vanaf het begin zo gedaan en dat zullen we blijven doen.”

De volledige kieslijst van D66 wordt dit najaar bekend gemaakt. In oktober wordt de kandidaatstelling gesloten waarna, wederom door een digitale stemming, door de leden de lijstvolgorde wordt vastgesteld.